martes, 6 de agosto de 2013

Cilindre de Marbore, Piton SW i el Did del Mont Perdut

Bon cap de setmana de muntanyisme pel Pirineu amb el Pika.

Vem sortir de l'entrada del parc d'ordesa a la 13:00. Vem fer tot el camí de la vall, per cert molt xulo, fins a la cola de Caballo. Després ens enfilem per el pas de las clavijas i arribem al refugi de Goriz.

Ara ja comencem a guanyar alçada força de pressa. Estem buscant un 3000 "fantasma", són uns 3000's que han posat en una llista nova amb medicions més exactes. Personalment faig la llista de 212 tres mils que hi havia quant vaig començar. Si ara en posen o en treuen ja s'ho faran. Pero amb el company que vaig també els vol fer.

Desprès de trobar-l'ho, amb una volta increïble, anem ara si, a fer un 3000 dels meus. Pugem per una tartera al Piton SW del Cilindre 3194, fàcil. Des d'aquí veiem el pas de II que hi ha per pujar al Cilindre. El pugem sense corda apurant una mica. Ara ens queden uns 15min i estarem al cim.

Són les 21:30, portem gaire  9 hores de pujada amb una motxilla de 15 kg aprox. Estem rebentats i a sobre fa una estona que bufa fort el vent i fa força fred. Desprès de la foto al cim, Cilindre 3328m, preparem el bivac el més aviat possible. Sopem ja dintre del sac pel fred i vent que fa. Són ja mes de les 22:00.

Al mati es lleva igual que quant vem anar a dormir, vent i fred. A la nit em tingut força vent, boira, fred i calor. Recollim vivac com podem i esmorzem.

El primer que toca avui es baixar del Cilindre, per aixo farem un rapel de 20m per on ahir vem pujar escalant els passos de II. Tot seguit baixem fins l'estany gelat per una canal de neu. Desde aquí ja veiem el pròxim 3000, el Dit del Perdut. Pugem per unes rampes de neu d'uns 45º fins al coll. Aquí ens comencem a equipar amb tot el material d'escalada.

Obro via jo, amb el temps que no ho faig..... haviam com va. Duptem una mica per quina canal començar. Al final em decideixo a pujar. Les resenyes no explican gaire  l'escalada. Fem tres tirades muntant reunions i equipant la via. Tot aixo escalem amb la motxilla de 15 kg a l'esquena perquè la intenció és mirar de seguir la cresta per anar a un altre 3000 fantasma. Pero desde el cim veiem que no és possible segui, això que algú en alguna resenya deia que es podia fer  i sense corda. Només hi trobem un pitó faltant 10 m per al cim. En total em escalat 40 m de II/III i segons alguna resenya passos de IV. He patit una mica però al final em pogut fer cim. Dos tirades de rapel i ja som al coll un altre vegada.

La intenció era seguir fins al Mont Perdut que el teníem a menys de 30 min però la lògica ens deia que tiréssim avall, eren ja les 16:00 i ens quedava moooolta baixada. Al final arribem a l'autobús a les 19:15, em baixat molt de pressa. Avui han sigut casi 11 hores d'activitat. Sortim de Torla a les 20:15 i a casa arribo a les 00:30, amb ganes d'una bona dutxa i amb molta gana.

Tres 3000's mes i un 3000 fantasma a la saca!!!

I dilluns a TREBALLAR!!!!!