miércoles, 24 de febrero de 2016

Equador 2016

Quines mini vacances amb el Quim a l'Equador.
Sabia que seria dur pel tema de molta activitat amb pocs dies, sobretot l'aclimatació per al últim cim,
Però també per intentar seguir al Quim, no és que estigui fort no, és el següent, collons com he bufat per seguir-li el ritme.
Han sigut nou dies a equador i us asseguro que els hem aprofitat!!

Dia 1: 10 kms corrent per estirar les cames després de tantes hores de viatge. Em corregut per sobre els 3000 mts per haviam com anava l'alçada.

Dia 2: Volcà Corazon 4790 mts

Dia 3: Volcà l'Iliniza 5126 mts

Dia 4: 20 kms per al parc nacional del Cotopaxi, per sobre els 3.700 mts

Dia 5/6: Trasllat al refugi del Cayambe i dormir a 4.600 mts. Ens llevem a les 23:00 per esmorzar però hi ha un temporal de vent i pluja i és una tonteria sortir amb aquest temps. Tornem al llit. Ens tornem a llevar a les 00:30 per si hi havia sort. No, segueix el temporal. Ens en tornem al sac fins a les 6:00, volem comença a moure'ns dora i marxar del refugi. Sort que marxem dora perquè la pista queda impracticable i no es podrà pujar durant dies amb 4x4.

Dia 7: Volcà Rumiñahui 4790 mts. Espectacular excursió per lliure que fem tots dos sols. Anem trobant corriols i alguna grimpada divertida. Per una canal molt dreta amb molt fang arribem al coll, quins 300mts de pujada!!!! Ja feia una estona que hi havia boira, plovia i feia vent. Fins aquí tot perfecte, gaudint moltíssim, però en baixar....... una pedra colpeja el peu del Quim i li fa mal. La baixada la fem amb força normalitat, però quan arriben a l'habitació i es treu la bamba......merda, l'expedició se li acaba al Quim. Mooolta mala sort!!!!

Dia 8/9: Trasllat al refugi del Chimborazo. Dormo a 4.800, bé, a les 19:00 em poso al sac però entre l'hora i els nervis a les 20:00 encara estava despert. A les 22:30 sona el despertador. Són les 23:15 i comencem a caminar, aquí ja vaig sol amb el guia. Fins als 5.800 vaig fent força bé però a partir d'aquí....buff...començo a notar l'alçada i el cansament de tots els dies. Tiro cap amunt pensant que un cop arribi al cim secundari, on quasi tothom es para, ja només quedara una hora o com diu el guia "amb aquest ritme en 30/40 min hi som". Pos no, el camí entre els dos cims primer és baixar al coll i després s'ha de pujar cap al cim principal i de tornada al revés, o sigui, tocarà pujar el cim secundari un altre cop. La glacera esta totalment trencada, tot son esquerdes, són com "Penitents" d'uns 3 mts d'alçada i no hi ha camí. Em d'anar passant per sota les esquerdes, entremig dels Penitents i anar traient el cap per dalt per buscar un camí que ens vagi portant cap al cim. És molt esgotador, estem entre els 6.200 i els 6.300. En el coll miro el cim principal.....em giro i miro el cim secundari......i penso "un sí que el pujo, tots dos.... no ho ser". Al final tiro endavant i arribo al cim principal. 2:30h em tardat en arribar!!!
No ho celebro gaire, aprofito per fer un parell de fotos, un gel, aigua i avall que queda tornar i ve pujada. A mes comença a sortir el sol i escalfa la glacera i els ponts de gel per travessar les esquerdes. Per seguretat em de baixar ràpid. Arribo molt just al cim secundari, ens porta 2 hores. Espero que l'experiència no em falli, perquè ho he donat tot i mes per fer aquesta pujada, i espero que a la que comenci a perdre alçada em vagi recuperant.
Sembla que si, un cop passades les ultimes esquerdes i ja sota els 5.800 començo agafar un bon ritme i fins hi tot un cop desencordats m'atreveixo a corre i saltar.
Un cop arribant al refugi ja comencen a sortir les emocions contingudes. Una bona abraçada amb el guia per donar-li les gràcies per haver seguit endavant encara que el camí no estigues bé i haver confiat amb mi en què ho podria fer. Ha sigut un dia dur, ha costat moltíssim, ens ho em currat molt
.
Dia 10: Sona el despertador a les 3:30, buf...estic moolt cansat. Avui tornem així que toca recollir-ho tot que a les 8 del matí surt l'avió.


Un "petit" video de les aventures a Equador

Ep, ara toca agafar forces per la pròxima!!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario